måndag 15 februari 2010

En hel j-vla ark

14 februari

Klockan 17.30 skulle de ha baby elephant show nere på Castaway så vi träffade upp K&M i baren. Bebiselefanten hade redan kommit. Han hade stubbigt hår som stod rakt upp och han var jättesträv.

IMG_8147

När elefantshowen var slut tog bartendern över med att underhålla oss. Här spelar han fyra i rad med Pontus.

IMG_8158

Sedan körde han trolleritricks med oss alla. Duktig var han.

IMG_8159

När vi kom hem frågade Paph oss om vi ta hand om hans söta hundvalp, Dukdik, i några dagar. Vi trodde ju att han skämtade men när K&M kom några minuter senare hade de med sig hunden, matskålar och en hundkorg, så tydligen skämtade inte Paph. Kerstin blev inte glad när hon såg hundvalpen genom altandörren. Dessutom hade hon fångat en mus som hon så stolt ville visa upp. Vi fick lite småångest av dåligt samvete när lilla Kerstin tittade in och undrade vad i helskotta vi höll på med. Dukdik sprang mest omkring och viftade på svansen och kissade på vårt golv. Vi insåg ganska snart att situationen var ohållbar och bar därför tillbaka den gulliga hundvalpen. Vi ville ju trots allt få sova på natten också.

IMG_8163

15 februari 

Kanske att Dukdik var lite småpissed på oss imorse för han nafsade till Lill-Åsa lite väl brutalt. Men han är väldigt söt.

IMG_8168

Imorse reste Kerstin ragg för andra gången på ett dygn. När vi skulle slänga ut katterna för att åka iväg och handla hade vi en tjur på altanen. Vi hade fullt schå att hålla tillbaka Kerstin som såg ut som att hon ville äta upp tjuren. Kerstin har ju i och för sig gått upp en del i vikt, men stor som en tjur har hon ju inte riktigt blivit. Efter ett tag kom sinnesnärvaron tillbaka och vi sprang och hämtade kameran men då sprang tjuren för sitt liv. Kanske det var lilla Kerstin som skrämde skiten ur honom trots allt.

IMG_8173

Det var egentligen meningen att Pontus skulle gå på thaiboxningen idag, men den var stängd. Vi åkte till vårt fredagsmysställe där Maria hade spanat in fiskarna som äter upp döda hudceller på benen. Det slutade med att Karin också körde ner sina fötter i tanken och skrek av skräckblandad förtjusning.

IMG_8176

5 kommentarer:

  1. Jag visst inte innan den här resan att ni var animal lovers. Galet så mycket husdjur det höll på att bli.
    Spricker kerstin snart?
    Bay the way, ni ser ut som pappisar :D
    Visst är Marklunds senaste kanoners!
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Hej Gun,

    Ja snart tror vi faktiskt att Kerstin kommer att spricka, men vi håller tummarna för att hon föder vilken dag som helst.
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Ja jisses vilket djurliv!!
    Med en sådan söt hundvalp kan man väl hoppa över att sova. Fast det klart om Kerstin ska föda kanske det blir lite väl häftigt.

    Jag läste bara texten först och såg inte bilden och fick upp en bild hur elefanten och Pontus spelade fyra i rad. Tänk så gulligt!!

    Jag får ångest av sista bilden. Vi var någonstans i Malaysia och småhajar och då menar jag verkligen små åt på våra fötter vid strandkanten. Får nästan panik bara vid tanken. Modigt av Karin!

    Pussar
    Anna

    SvaraRadera
  4. Coolt med fisk/fotbadet !
    Jag som alltid går &får mina fötter omhändertagna
    (heter det så omhändertagna ?)omfotbetagna, aja
    Röker ju inte dricker måttligt köper sällan snudd på aldrig veckotidningar då tycker jag att jag är värd denna lyx, utan fiskar dock MEN...
    Jag har ju en gigantisk fiskdam hemma. hm 26 st koifiskar i, dem skulle nog äta upp mig om jag stoppa ner fötterna dâr :O)

    Kram kram Lollo

    SvaraRadera